6 lipca 2010

Pamięci Artura Tabora [*]

Na samym początku chciałabym na łamach bloga pożegnać Artura Tabora, który zginął tragicznie 2 lipca podczas wyprawy do Mongolii [*]
Trochę głupio jest mi przedstawiać fotografa po raz pierwszy, gdy Jego nie ma już wśród nas. I chociaż może nie tworzył on fotografii, która jest mi osobiście bliska - fotografię przyrody - ale zawsze ją podziwiałam, zachwycałam się nią i osobiście uważam ją za jedną z trudniejszych fotografii i zarazem najbardziej ekscytującą.

Artur Tabor był jednym z najwybitniejszych polskich fotografików przyrody, który swoje zdjęcia publikował, m.in w National Geographic i współpracował z agencjami zachodnimi takimi jak BBC. Uhonorowany był wieloma nagrodami, których nie sposób wymienić...
Zasłynął sobie przede wszystkim swoim albumem "Sowy Polski", który stał się niemal bestsellerem a nad którym Tabor pracował 8 lat. Oprócz fotografii Artur Tabor nakręcił parę filmów przyrodniczych.
Dla mnie osobiście w fotografii najważniejsze są emocje. Oglądając Jego zdjęcia naprawdę można je poczuć.

En: 02.07.2010 died a violent death polish nature photographer Artur Tabor (he was travelling to Mongolia). He was one of the best polish photographer, whose photos were, among others, in National Geographis, he also cooperated with, eg. BBC. He won also many prices. Moreover, he made several documentary films.

Brak komentarzy: